festen, gamla stan.

Jaha. Hej. Söndag. Mysigt.
Vad ska jag skriva om idag egentligen?
"DIN HELG EMMY! DIN HEEELG!:I" skriker ni,
okej då, säger jag och går mot mitt rum. Tar på mig en mysig morgonrock, häller upp en kopp varm choklad och tänder några ljus. Så, nu är jag "in the mood" för att berätta om min helg.
Finns inte så mycket att berätta egentligen så jag försöker få det lilla som hände att låta lika exvalterande som dagen då Kennedy sköts.

Emmy Af Vackerhet vaknar, hon kollar på klockan, klockan är 11! på tok för sent..
Hon går upp och börjar göra frukost,
hon tränar, städar, badar och börjar göra sig i ordning för kvällen.
Så ringer hon! Den vackra prinsessan Tiffany Af Skönhet!
De talar om kvällen och hur de ska gå till väga för att kunna hinna med middagen med Fredrik Af Klättercentrum med hans två kompanjoner Joakim och Johan.
De talas vid i cirka 20 min sen lägger de på. Emmy Af Vackerhet sätter på sig festkläderna, fixar håret och klär sig varmt för den långa promenaden mot Bussen.
Efter ca 45 minuter av resande kommunalt går hon av vid St Eriksplan och får världens sämsta vägbeskrivning i telefon av Tiffany Af Skönhet och Fredrik Af Klättercentrum, Hon går fel, sen rätt. Hon går in på restaurangen och hälsar på de vackra varelserna som sitter och äter sin köpta mat.
Efter en stunds pratande och textande med Joakim Af Hässelby, tackar Tiffany Af Skönhet och Emmy Af Vackerhet  för sig och går ut för att möta upp Joakim Af Hässelby på krogen "Festen" i Gamla Stan, tidigare kallat "Huset" (Huset var bye the way ett mycket bättre namn era jävla mongon). Tiffany Af Skönhet och Emmy Af Vackerhet hinner dit först. De köper dricka, dansar, dricker, dansar, dricker, dans... osv.
De slår sig ned efter en stund och pustar ut vid en hörnsoffa.
Efter en stund kommer tre utvecklingsstörda killar (överdriver inte, dom var på riktigt utvecklingsstörda) och börjar tala med dom. Helt plötsligt från ingenstans börjar glas flyga, folk skriker och gömmer sig.
Det var bråk, det tog bara några sekunder innan faran var över. Samtidigt som Emmy Af Vackerhet frågar om Tiffany Af Skönhet är okej så kommer det fram flertal vakter och drar in två av de utvecklingsstörda killarna i ett litet rum. Men dom var ju oskyldiga?.. Deras tjocka kompis satt och messade, han berättade att de hade blivit utslängda helt utan anledning.
Men Så dök de upp igen. Glada och oskadda.
Tiffany Af Skönhet och Emmy Af Vackerhet går därifrån, helt plötsligt håller någon hårt om Emmys axlar, hon försöker vända sig om men handtaget är hårt. När hon väl får bort dem möts hon av en välbekant blick, Ioannis Af Gitarrskicklighet och Joakim Af... Af.... Af :) (jag vet, tre Joakim på en kväll tänker ni! och ja! så var det!)
De talas vid och Ioannis Af Gitarrskicklighet skäller ut Emmy Af Vackerhet för en kass vägbeskrivning, men Emmy Af Vackerhet håller fast i att hon gav en alldeles förträflig vägbeskrivning och om de hamnade fel så var det icket över hennes lokalisering och vetandes av vägar och gränder.
Efter bara någon låt av fistpumpingdansande på dansgolvet så får Emmy ett sms av Joakim Af Hässelby som lyder "Jag är inne, dansar ni? :)", hon hann knappt svara innan de möttes. Alla hälsade och Joakim Af Hässelby hade med sig två bekanta som Emmy Af Vackerhet inte minns namnen på... Menmen!
Ja sen festade de en liiten stund. Sen åkte Tiffany Af skönhet och Emmy Af Vackerhet hem.
Och där slutar berättelsen...
Eller egentligen inte men jag orkar fan inte skriva nått mer, det hände mer saker på krogen också, tappade mina garderobslappar, kolliderade in i en snubbe osv. Men det talar vi icket om!
Nu lägger jag ist in bilder från kvällen så att ni kan vila era ögon på något vackert ist -

Joakim (Fredrik Af Klättercentrums kompanjon) och Fredrik Af Klättercentrum, mätta och belåtna.

Tiffany Af skönhet och Emmy Av Vackerhet posar porrigt mot kameran.

Tiffany Af Skönhet <3

Tiffany Af Skönhet och Emmy Af Vackerhet dansar loss.

Emmy Af Vackerhet posar sin bästa pose.. typ.

Emmy Af Vackerhet har helt plötsligt odlat en J.Lo rumpa som hon putar ut med Tiffany Af Skönhet vid sin sida.

Ja. Det finns fler bilder på FB om ni vill se mer. Som ni märker är det typ bara bilder på mig och Tiffy,
det är pga att dom andra kom så sent, och då hade Emmy helt glömt bort att hon hade en kamera med sig!
HEHE. Ja lördagen efter var inte den mysigaste, hade världens jävla IBS anfall som höll i sig obekvämt länge, så det blev självömkan och sängliggandes framför tvn.
Sen vaknade jag idag trött och seg, såhär såg jag ut -
inte lika... snygg.. eh.

Jaja. Så, var nöjda nu era..... paprikor. Käften! det var det bästa jag kom på.
HA DET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0