Sill.

Vet ni vad jag inte gillar?
Sill. Titta bara så fula dom är -

efter "Sill (Cilpea Harengus)" borde det egentligen stå "också kallad; HURR DERR DERP".
Men det gör det inte, för personen som döpte denna fisk var antagligen lika ful som detta missfoster och försökte därför döpa den till något fint så att gravstenen åtminstonde ger lite mer värdighet ist för "här vilar HURR DERR DERP".
När jag sökte på denna fisk så dök också denna bild upp -
VAFAN har det här med SILL att göra?
Äsch skitsamma, nu går jag lite ur ämnet här känner jag..
Aja, jag backar! ZRZRZRZRZRZRZRRZRZZZZRRR
HEJ!
Vet ni vad JAG inte gillar? Sill!
Tillagat ser det ut som spya och lukten kan endast beskrivas med detta uttryck-

Det är inte kul att kolla på sill, det är inte kul att prata om sill, det är inte kul att klä ut sig som sill, det är inte kul att försöka prata med en sill och det är definitivt inte kul att äta sill.
Jag kan lika gärna fånga några larver, pressa dom med potatispressen och säga "Jag vet att det inte luktar gott! ser gott ut! eller verkar nyttigt! Men det skadar ju inte att prova eller hur?".
Ni dricker det och inser snabbt vilket stort jävla misstag det var från början att ens tänka tanken på att låta något så fruktansvärt ens komma i närheten av en av era viktigaste kroppsdelar som finns, tungan! Så om ni är lesbiska! ät inte sill.
Jag minns när jag var liten, och vi hade släktfest hemma hos oss i Bålsta.
Det var sommar, sol och riktigt trevliga människor som kom över.
Men så hände det,
Detta folk, detta folk som jag en gång sett upp till öppnar what seems to be a burk of bajs och ut kommer den förskräckliga lukten, mina syskon och jag springer från rum till rum tills vi hamnar längst in i huset på övervåningen, men lukten smyger sig obekvämt in där också. Så vi håller andan och springer ut.
Och där slutade den MYSIGA släktfesten. Utomhus.
Vi satt där tills vi frös, bara för att folket i huset hade fått för sig att äta bajs.
Efter den dagen såg/ser jag ut såhär varje gång sill erbjuds mig -



..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0