Sushi.

Okej.
Hej.
Nu är det dags för mig att avreagera mig på den vidrigaste, äckligaste, förskräckligaste maträtten som finns och som folk faktist betalar för att äta.
Ja gott folk, jag talar självfallet om SUSHI!
Men okej,
Titta bara -

"Men vadå?" tänker ni "Det ser ju gott ut?"
Javisst, jag kan också få nått vidrigt att se gott ut,
Jag kan rulla in kattbajs i svart papper med en liten salladsbit över, lägga två pinnar på sidan och ba "Titta, gott. Ät."
Sushi är för många "nyttigt" okej, men då säger jag såhär.
Jag går till närmsta strand, går ut några meter, trycker ner mina händer i botten och drar upp lite sjögräs,
Stoppar det i munnen. Samtidigt som det rinner ner jord från mina kinder skriker jag "MM! NAMNAM! SUSSSII! NYTTIIIIITT!!!"
"Men vad äcklig du är nu Emmy" Tänker ni,
Nej! jag är inte äckligt! Jag är iallafall såpass smart så att jag inte betalar för denna förnedring,
Bara för att ni är så dumma att ni betalar folk med smala ögon som knullar Hellokitty dockor för en tallrik skit,
Typ "Hej. Här är hundra spenn, nu, skit mig i munnen, men innan det landar, rulla in det i ett HIVblad".
För att inte sedan tala om Wasabin som ni väljer att blanda skiten med.
Det räcker alltså inte med att det smakar skit, utan nu ska ni också hälla i någon slags grön gegga som gör att ni får svårt att andas, får svullen tunga och som pricken över it diarré.
Smart.
Skitsmart *klappar sarkastiskt*.
Om man söker på Sushi på Wikipedia kommer bland annat denna behagliga bild upp:

Detta är "Inarizushi", ingridienser:(och jag kopierar nu)
"Inari innehåller oftast bara ris inslaget i en liten påse av friterad tōfu."
.. Okej. Nr 1. Ordet "ofast" bekymrar mig.. Vadå oftast? Vad brukar ni ha i förutom ris?
(eller?)
Skitsamma, Nr2. lyssna bara på hur det låter. Geggigt ris, intryckt i en friterad deg. MUMS.
Slänger in lite Wikipedia igen-
Ordet sushi kommer från en böjning av adjektivet 酸い (sui) vilket betyder sur. Det japanska uttalet är [sɯɕi].
JAHA HÖHAHAHAHAHAÖHAÖAHÖAH *knäcker av min händerna*
Som att vi fattar eller?.
(jag är inte dum jag vet att man kan trycka på "hur uttalas detta?" men blir oftast bara mer förskräckt då det låter som någon skriker nått random med en igenknuten mun)
Men, för att återgå till det ni tror är nyttigt,
Självklart är det "nyttigt", om man bortser från alla bakterier och annat skit som gömmer sig där inne så har vi ju då kvar noll fett, noll näring, noll smak, noll nånting alls! och nol nånting alls = nyttigt numer, dessvärre.
Vem kom på Sushi?
Ja, vem kom på Sushi? det är ju inte direkt så att man såg dessa blandningar av vider och tänkte "Hm, om vi blandaj ihop descha ingridienscher, vi skapa mat!" *japansk brytning*
Nej. Personen som kom på denna blandning var utan tvekan någon som antingen var psykiskt störd, eller någon som tragiskt nog var strandad på en öde ö utan några djur att kunna mörda och bränna upp med brunsås,
Utan det vi kallar "Sushi" idag är helt enkelt en drastisk lösning på en hungrig mage.
Personen som blandade detta grät antagligen samtidigt som han/hon tröck in det i munnen.

Skitsamma.
Im off...



Kommentarer
Postat av: Ali

HAHAHAHAAAAAAAAAAAA

njurar brister. Andningsvårigheter. Så jävla rätt Emmy

2010-10-25 @ 17:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0